loading...
آموزش نظامی
سیدمحمدحسینی بازدید : 152 سه شنبه 17 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

تحقق آرزوی شهید حاج حسن تهرانی مقدم با اصابت موشک های ایران به اسرائیل

برای درک اهمیت موشکی همچون فجر 5 برای رزمندگان فلسطینی باید به این موضوع توجه کرد که تا پیش از این راکت دست ساز قسام به عنوان سلاح اصلی مقاومت فلسطین محسوب می شد که دارای بردی در حدود 13 کیلومتر بود و سر جنگی آن تنها 10 کیلوگرم وزن داشت.


 

                                                           ادامه مطلب

 

 

 

سیدمحمدحسینی بازدید : 66 سه شنبه 17 بهمن 1391 نظرات (0)

آشنایی با موشک فجر 5 شگفتی حماس برای صهیونیست‌ها+عک

به نام خدا

تا پیش از این صهیونیستها تصور می کردند که خطرناک ترین تهدید از جناب نوار غزه برعلیه آنها راکتهای دست ساز سری قسام با بردی نزدیک به 13 کیلومتر است. اما در جنگ اخیر غزه اشغالگران قدس با نمونه فلسطینی از راکت ایرانی فجر 5 رو به رو شده اند.

س و فیلمادامه مطلب

 

سیدمحمدحسینی بازدید : 102 سه شنبه 17 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

مقاله

به گزارش آی آر ارتش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، در میان انواع سامانه‌ها و تسلیحات متناسب با نبردهای نامتقارن (که در آن یکی از طرفین به لحاظ فیزیکی و کمی، نسبت به طرف دیگر برتری دارد)، سامانه‌های راکتی، ازجمله توانمندی‌هایی هستند که می‌توانند سرنوشت نبرد را تا حد زیادی مشخص کنند.


 

 

                                                         ادامه مطلب

 

 

 

سیدمحمدحسینی بازدید : 75 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

موشک فجر 5 که ابتدايي‌ترين قدرت موشکي ايران به حساب مي‌آيد علاوه بر اينکه موفق شد قلب تل‌آويو را نشانه برود بلکه بار ديگر ناتواني گنبد آهنين اسرائيل در برابر اين موشک‌ها را نشان داد.


                                                                 

                                                           ادامه مطلب

 

 

 

 

سیدمحمدحسینی بازدید : 66 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

حمايت جمهوري اسلامي ايران از غزه امري است كه بر هيچ يك از كشورهاي منطقه پوشيده نيست. شكي نيست كه يكي از مهم‌ترين پارامترهاي جنگ 8 روزه، تسليحاتي است كه از سوي جمهوري اسلامي ايران در اختيار غزه قرار داده و منجر به خلق کابوسي وحشتناک براي صهيونيست‌ها شد.

ادامه مطلب راببینید....................................
سیدمحمدحسینی بازدید : 110 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (0)

آشنایی با موشک ضد کشتی نور

توسعه خانواده موشکی ضد کشتی سی - ٨ توسط آکادمی فناوری الکترومکانيک هایينگ چين به اوایل دهه ٧٠ ميلادی بازمی گردد. بر خلاف موشک های ضد کشتی چينی قبلی همانند کرم ابریشم که برگرفته از موشک ضد کشتی "اس اس ان-2" استایکس بود، طراحی خانواده موشکی سی - ٨ متاثر از طراحی موشک های غربی است. و شباهت ظاهری آنها با موشک آمریکایی هارپون و موشک فرانسوی اگزوست، موید این نيز شناخته می شود، YJ- که معروف ترین عضو این خانواده است و با نام 82 C- مطلب است. موشک ضدکشتی 802 اولين بار در سال ١٩٨٩ به نمایش گذاشته شد .

موشک ضد کشتی نور


ویژگی های برجسته ای همچون داشتن رادار کوچکی بازتابی پرواز در ارتفاع ۵ تا ٧ متر بالای سطح دریا در نزدیکی هدف و نيز مجهز بودن به سامانه هدایت با توانایی ضد اغتشاش پذیری قوی، موجب شهرت کارایی این موشک شده است و در عمل نيز کشتی هدف، شانس بسيار کمی برای ردگيری، مقابله و انهدام آن دارد ..........


برای مشاهدهاین مقاله به ادامه مطلب بروید..................


سیدمحمدحسینی بازدید : 145 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

پرتابگرها وظیفه دارند موشک های 6 تا 23 تنی را از حالت افقی به عمودی تغییر وضعیت داده و آن را شلیک کنند. حرکت دقیق موشک ها به وضعیت عمودی به طوری که پدیده تلاطم سوخت یا ارتعاشات پس از توقف رخ ندهد از کارهای حساس این لانچرهای غول پیکر است.

برای دیدن مطالب بیشتر بهادامه مطلب ]
سیدمحمدحسینی بازدید : 111 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)


موشک حوت، یک موشک یا اژدر دارای پیشرانه راکتی سطح به دریا و زیرآبی تولید ایران است که نخستین بار در ررزمایش پیامبر اعظم بهار سال ۱۳۸۵ آزمایش شد. چنین موشکی قادر به سوراخ کردن بدنه اغلب کشتی‌های جنگی آمریکایی است و نیروی دریایی آمریکا راهکار دفاعی چندانی برای دفاع در مقابل چنین جنگ افزاری ندارد. تصاویر این موشک شباهت قابل توجهی را با موشک VA-111 Shkval نشان می‌دهد که روسیه در سال ۱۹۹۵ آن را طراحی کرد. به همین دلیل بحث‌هایی در مورد احتمال خرید آن از روسیه یا قرقیزستان (جایی که کارخانه تولید این موشک در آن واقع است) مطرح شده است. ریچارد فیشر از قول منابع تایوانی نوشته که چین توانایی مهندسی معکوس برخی از انواع VA-111 را دارد و در نتیجه احتمال دارد منبع تکنولوژیکی حوت از طریق چین فراهم شده باشد.

اژدر حوت

برای مشاهده کامل مقاله به ادامه مطلب بروید......

سیدمحمدحسینی بازدید : 99 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

روسیه اعلام کرد در حال ساخت موشک بالستیک بین قاره‌ای جدیدی است که قادر به عبور از کلیه سامانه‌های دفاع موشکی موجود می‌باشد.

مقامات روسی مدعی شده‌اند موشک ۱۰۰ تنی جدید، قادر خواهد بود تا بر سامانه‌های دفاع موشکی آینده آمریکا که در فضا قرار خواهند گرفت نیز غلبه نماید.
  به گفته فرمانده نیروی موشکی روسیه، چندین نمونه اولیه از این موشک تا کنون مورد آزمایش قرار گرفته و در آخرین آزمایش که ۲۴ اکتبر صورت پذیرفت این موشک موفق شد با دقت بالایی هدف خود را در نزدیکی قزاقستان منهدم کند. وی همچنین تصریح کرد موشک جدید قرار است جایگزین موشک‌های بین قاره‌ای YARS و TOPOL-M شود.

از دیدگاه کارشناسان، ساخت موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید در برابر نصب سامانه‌های دفاع موشکی در اروپای مرکزی می‌باشد که تا کنون اعتراض‌های بسیاری را از جانب روسیه به دنبال داشته است. چنانکه فرمانده دفاع موشکی روسیه اظهارات ناتو مبنی بر نصب سپر دفاع موشکی برای مقابله با تهدید‌های ایران را بی اساس دانسته و اعلام کرده است که تنها موشک‌های موجود در زرادخانه روسیه از چنین ظرفیتی برخوردارند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 472
  • بازدید سال : 3,958
  • بازدید کلی : 54,274