loading...
آموزش نظامی
سیدمحمدحسینی بازدید : 278 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (3)

به نام خدا

جنگنده F313 ایران

معاون سرمايه انساني وزارت دفاع در تشريح جزئيات جديدترين جنگنده ايراني، آن را يک جنگنده فوق‌پيشرفته دانست که مي‌تواند تمام نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح را در صحنه نبرد هوايي پاسخ‌گو باشد.
اين جنگنده داراي قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي فوق‌العاده‌اي است که آن را  با آخرين فناوري‌ها و دستاوردهاي نوين جهان در اين عرصه، همطراز كرده است...


سیدمحمدحسینی بازدید : 169 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

.آیا سامانه پاتریوت نصب شده در ترکیه، در صورت بروز درگیری میان این کشور و سوریه، توان مقابله با موشک های متنوع و متعدد سوریه را خواهد داشت؟ این سامانه در برابر موشک های ایران چه میزان قدرت مانور خواهد داشت؟

کشورهای عضو ناتو هریک با موافقت با ارسال سکوهای سامانه پاتریوت به ترکیه، این کشور سرگردان میان اروپا و خاورمیانه را که رهبرانش در سودای احیاء امپراطوری عثمانی را به اهرم فشار خود در منطقه تبدیل کرده اند.

سیدمحمدحسینی بازدید : 174 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

پهباد های دیگر در اختیار ایران

 چندین هفته گذشته، نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد که دو پهپاد ديگر از خانواده RQ را شکار کرده است. هم‌چنين، سپاه پاسداران، ماه گذشته خبر شکار پهپاد پيشرفته "اسکن‌ايگل" ScanEagle را اعلام کرد که با شگفتي آمريکا و کشورهاي غربي همراه بود. از اين رو، باشگاه خبرنگاران در سري گزارش‌هايي قصد دارد مشخصات پهپادهاي آمريكايي مستقر در منطقه را مورد بررسي قرار دهد.

سیدمحمدحسینی بازدید : 238 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

مروری بر شکل‌گیری بازوی موشکی سپاه-17

افسران موشکی سپاه چگونه از مرز سوریه وارد لبنان شدند

خبرگزاری فارس: روز بازگشت رزمندگان اسلام برای سوری‌ها روز بسیار سختی بود. برایشان سخت می‌آمد از نیروهای جوان و شاداب و پر انگیزه جدا شوند ...

سیدمحمدحسینی بازدید : 148 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

چند روز پيش، خبري اعلام شد مبني بر اينکه يک پهپاد آمريکايي در سواحل جزاير "فيليپين" توسط ماهيگيران فيليپيني پيدا شده است. به خاطر حضور اين پهپاد در منطقه خاورميانه و استفاده آن توسط نيروي دريايي ارتش آمريکا، احتمال زيادي وجود دارد که پهپاد نارنجي BQM-74E، توسط نيروهاي نظامي ايران شکار شده باشد...

سیدمحمدحسینی بازدید : 200 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

يازده ماه مي در سال گذشته، نيروي دريايي آمريکا تعداد زيادي پهپاد دريايي به نام SeaFox سفارش داد. اين پهپادها براي نابود کردن مين‌هاي دريايي استفاده مي‌شود که در بستر دريا قرار دارند. به گفته وزارت دفاع آمريکا، هدف استفاده از اين پهپادها مقابله با مين‌هاي دريايي ايران در صورت بسته شدن تنگه هرمز  اعلام شده است...ادامه مطلب

سیدمحمدحسینی بازدید : 145 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

پرتابگرها وظیفه دارند موشک های 6 تا 23 تنی را از حالت افقی به عمودی تغییر وضعیت داده و آن را شلیک کنند. حرکت دقیق موشک ها به وضعیت عمودی به طوری که پدیده تلاطم سوخت یا ارتعاشات پس از توقف رخ ندهد از کارهای حساس این لانچرهای غول پیکر است.

برای دیدن مطالب بیشتر بهادامه مطلب ]
سیدمحمدحسینی بازدید : 148 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا

خون نيروهاي آمريكايي خليج فارس را قرمز خواهد كرد ...

بسیاری از مؤسسات و کارشناسان غربی، "موشک‌هاي ناوشکن" نيروي دریایی ایران را یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای نیروی دريايي آمریکا دانسته و اذعان دارند که اين موشک‌هاي پيشرفته مي‌توانند به راحتي ناوهاي هواپيمابر آمريکا در منطقه را غرق کنند...

سیدمحمدحسینی بازدید : 237 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

کلیپ مقایسه نیروی هوایی ایران با نیروی هوایی اسرائیل؛حتما ببینید

 

 

برای و دانلود کردن این کلیپ

به ادامه مطلب بروید

سیدمحمدحسینی بازدید : 126 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

به نام خدا


مشخصات جديدترين جنگنده فوق‌پيشرفته ايراني + تصاوير

معاون سرمايه انساني وزارت دفاع در تشريح جزئيات جديدترين جنگنده ايراني، آن را يک جنگنده فوق‌پيشرفته دانست که مي‌تواند تمام نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح را در صحنه نبرد هوايي پاسخ‌گو باشد.
"سردار سيد مجيد مير احمدي" معاون سرمايه انساني وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، در تشريح ويژگي‌هاي جديدترين جنگنده ايراني که قرار است در آينده نزديك رونمايي شود، اظهار داشت: اين جنگنده يک جنگنده فوق‌پيشرفته است که مي‌تواند تمام نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح را در صحنه نبرد هوايي پاسخ‌گو باشد.

وي افزود: اين جنگنده داراي قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي فوق‌العاده‌اي است که آن را  با آخرين فناوري‌ها و دستاوردهاي نوين جهان در اين عرصه، همطراز كرده است.

معاون سرمايه انساني وزارت دفاع همچنين از دستيابي به دستاوردهايي زمينه‌ساز براي حضور هرچه بيشتر در "عرصه فضايي" خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه دفاعي حضور قدرتمندانه و توسعه هرچه بيشتر را در دستور کار داريم و به زودي ملت شريف ايران خبر پرتاب "ماهواره‌هاي جديد ايران" را به فضا خواهند شنيد.

تصاوير























سیدمحمدحسینی بازدید : 88 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)
یکی از شرکت های پیمانکاری دفاعی آلمان به تازگی سیستم لیزری دو بخشی را به نمایش گذارده که با خروجی ۵۰ کیلو وات توانایی سرنگون سازی اشیاء پرنده و گلوله های خمپاره میان پرواز را دارد. این سلاح لیزر پر انرژی ، یک لیزر اصلی ۳۰ کیلوواتی دارد که درون برجک گردان قرار گرفته و همچنین مجهز به یک اشعه ثانویه ۲۰ کیلوواتی است که برای هدف گیری اشیا و اهداف ثابت به کار می رود. در تست های انجام شده اشعه این سلاح لیزری به راحتی یک تیرآهن ۱۵میلیمتری را از فاصله تفریبی ۹۲۰ متری سوراخ کرده است. لیزر گردان ۳۰ کیلو واتی هم می تواند اشیاء پرنده با سرعت بیش از ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را مورد هدف قرار دهد.

شاید بتوان تاثیرگذارترین وجه این سیستم را، توانایی آن در قفل شدن روی اهداف متحرک کوچک دانست. در شبیه سازی یک گلوله خمپاره، آزمون گرها از یک توپ فولادی با قطر ۳ اینچ استفاده کردند. این سلاح لیزری پر انرژی به راحتی می تواند با استفاده از سیستم ردیابی دو سطحی خود موشک ها و اجسام متحرک را شناسایی کند. این سیستم کار شناسایی را با همان لیزر و از طریق بخش ثابت و برج متحرک انجام می دهد.

البته این اولین بار نیست که این شرکت آلمانی دست به کار تولید یک سلاح لیزری شده است. آنها سال گذشته هم نسخه ای ۱۰ کیلوواتی از این سلاح را به نمایش گذاردند. البته به نظر می رسد که این سلاح هم آنها را راضی نکرده و صاحبان کمپانی از طرح های شان برای تولید یک توپ لیزری ۱۰۰ کیلو واتی سخن می گویند.

اگر چه تنها آلمانی ها نیستند که به دنبال ساخت سلاح های لیزری اند و این داستان هم کم کم به یک رقابت تمام عیار تبدیل می شود. یک موسسه آمریکایی نیز چندی قبل سلاح ۵۰ کیلو واتی خود را با قابلیت هایی رقابتی رونمایی کرده است. سلاح آمریکایی ها حتی می تواند هواپیماهای روی یک ناو جنگی در حال حرکت را هم هدف قرار دهد.
سیدمحمدحسینی بازدید : 109 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

شاید نمایشگاه های اسلحه و مهمات زیادی را در اینترنت دیده باشید و یا در چنین نمایشگاه هایی شرکت هم کرده باشید، اما نمایشگاه ماشین جنگ اوکلاهاما از نمونه های نادر در دنیا است. طی برنامه دو روزه OFASTS بازدیدکنندگان می توانند سلاح های تمام خودکار موجود را کرایه کرده و در محیط عمومی نمایشگاه مشغول نابودی هرچیزی (از جمله اتومبیل ها یا لوازم منزل مانند یخچال، تلویزیون، فر و ...) شوند.

Pete Muller، عکاس خبری، درباره تجربه خود از این نمایشگاه می گوید در آنجا نگاهی تازه به سلاح ها و فرهنگ اسلحه داشته و OFASTS با هر آن چه که تا کنون تجربه کرده، کاملا متفاوت و متمایز است. البته باید به خاطر داشت که وی تا کنون سلاح های زیادی در عمرش دیده، در نمایشگاه های فراوانی شرکت کرده و حتی در جریان جنگ های داخلی و جنگ جدایی طلبان جنوب سودان نیز حضور داشته و به عکاسی پرداخته است.

از آنجایی که بسیاری از سلاح های عرضه شده در این نمایشگاه از چند هزار تا چند ده هزار دلار قیمت دارند، بسیاری از علاقه مندان و طرفداران آنها توان خریدشان را ندارند. ولی این نمایشگاه بهترین و شاید تنها موقعیتی است که آنها می توانند با سلاح های دوست داشتنی شان شلیک کنند.

در ادامه مطلب عکس های مولر از این نمایشگاه را مشاهده کنید.

سیدمحمدحسینی بازدید : 80 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

اگر به خاطر داشته باشید قبل از این هم از پروژه های چهارپای دارپا، همچون Little Dog و چیتای آهنین با شما صحبت کرده ایم. اما به نظر می رسد که دارپا تا تولید یک جنگاور رباتیک چهارپا، ول کن معامله نیست. چند روز پیش این موسسه تحقیقاتی اعلام کرد که محققان آن در حال ادامه کار بر روی ربات چهارپای ساخته شده توسط Boston Dynamics هستند تا قابلیت ها و عملکردهای جدیدی را به آن بیفزایند.

دارپا هفته گذشته ویدیوی تازه ای را منتشر کرد که نشان دهنده تجهیز ربات نیمه خودکار LS3 یا چهارپای باربر پشتیبان سربازان (Legged Squad Support System) به برخی توانایی ها و مهارت های تازه است. از این مهارت ها می توان به پیروی و دنبال کردن رهبر تیم با استفاده از دید کامپیوتری و جی پی اس اشاره کرد. در ویدیوی چهار دقیقه ای ادامه مطلب می توانید ببینید که این ربات شبه سگ، آموزگار خود را در یک منطقه تمرین نظامی دنبال می کند.

البته فعال سازی این قابلیت در LS3 چندان کار زیادی نبرده است و تنها امکان پیروی از دستورات صوتی در این ربات گنجانده شده است. ولی نکته جالب اینجا است که آموزگار LS3 می تواند با استفاده از دستورات صوتی با ارتباط بیسیم، این ربات را فعال یا غیر فعال کرده و به حرکت وادارد.

از دیگر مهارت های جدید این سگ-ربات می توان به بهبود حرکات چرخشی، قابلیت مانور در اماکن شهری و راه رفتن دقیق و صحیح در نواحی و زمین های صعب العبور اشاره کرد. این چهارپای رباتی می توانند تا ۱۸۰ کیلو بار را به راحتی از میان دره ها و نهرها و دیگر نواحی پر مخاطره با خود حمل کند.

سیدمحمدحسینی بازدید : 85 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

شرکت لاکهید مارتین، سازنده موشک  مشترک (JAGM) با استفاده از داده‌های این آزمایش حداکثر برد واقعی حسگرهای بخش هدایت و رهگیری موشک را که شامل دو حسگر موج میلیمتری و لیزر نیمه فعال می‌باشد،  مشخص خواهد کرد. برای این موشک که قرار است جایگزین موشک‌های مشهوری چون HELLFIRE, MAVERIK, TOW و BGM-114 گردد، بردی معادل ۱۶ تا ۲۸ کیلومتر در نظر گرفته شده است. به گفته شرکت لاکهید مارتین طراحی سر جستجوگر دوحالته جدید، با استفاده از تجربه موشک‌های‌ مشهور HELLFIRE که مجهز به سامانه لیزر نیمه فعال می‌باشد و موشک LONGBOW که از حسگر موج میلیمتری جهت رهگیری استفاده می‌کند، صورت گرفته است. 
ارتش آمریکا از هم‌اکنون بودجه‌ای ۶۵ میلیون دلاری را برای سه حالته کردن سر جستجوگر موشک به شرکت لاکهید مارتین اختصاص داده است. به گفته این شرکت، طراحی مدولار و معماری باز موشک JAGM به راحتی امکان توسعه این موشک را فراهم می‌آورد. 
وزارت دفاع آمریکا پروژه ساخت موشک هوا به زمین مشترک را از سال ۲۰۰۷ با هدف ساخت یک موشک نسل جدید با قابلیت نصب بر روی تعداد زیادی از پلتفرم‌ها آغاز کرد. انعطاف پذیری و هزینه پایین عملیاتی از ویژگیهای دیگری است که به عنوان ویژگی‌های این موشک در نظر گرفته شده است. طبق پیش‌بینی‌ها موشک هوا به زمین جدید تا سال ۲۰۱۶ عملیاتی شده و بر روی بالگردهای تهاجمی آپاچی و پهپادهای MQ-1C نصب خواهد شد.

سیدمحمدحسینی بازدید : 79 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

نیروی هوایی آمریکا، بالگرد مشهور بلک هاوک را به سامانه‌های هوشمند جهت هدایت خودمختار این پرنده مجهز کرده و این سامانه‌ها را مورد آزمایش پروازی قرار داد.

آزمایش پروازی این سامانه‌ها با انجام یک پرواز دو ساعته در ارتفاع پایین (۲۰۰ تا ۴۰۰ متر) و بر روی زمینی با پستی بلندی‌های بسیار انجام پذیرفته و پس از صدور فرمان نشست بلک هاوک محل ایمن را جهت فرود به صورت خودمختار پیدا کرده و از ارتفاع شصت پایی عملیات فرود را تا ارتفاع یک پایی با موفقیت انجام داد.

 پروژه توسعه سامانه‌های هوشمند این پرنده که توسط مرکز تحقیق، توسعه و مهندسی فرماندهی هوایی و موشکی ارتش آمریکا، هدایت می‌شود به منظور توسعه نسل بعدی فناوری‌های هوشمند در بالگردها طراحی شده است. در آزمایش بالگرد بلک هاوک، برخی از این سامانه‌ها که در ناوبری و نشست و برخاست نقش دارند مورد بررسی قرار گرفتند.

سامانه تشخیص شکل زمین، پردازش استاتیکی و اجتناب از تهدید‌ها از جمله سامانه‌هایی بودند که مورد آزمایش قرار گرفتند، همچنین کارآمدی الگوریتم‌های ارزیابی ریسک، ایجاد مسیر و کنترل پرواز نیز در آزمایش بالگرد بلک هاوک مورد بررسی قرار گرفت. این الگوریتم‌ها به صورت پیوسته به محاسبه و ایجاد مسیر ایمن پروازی برای هدایت بلک هاوک پرداختند. در آزمایش انجام شده این بالگرد خود مختار ۲۳ مایل را با سرعت تقریبی ۴۰ نات در ارتفاع پایین پرواز کرد.

سیدمحمدحسینی بازدید : 108 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

شرکت لاکهید مارتین، سازنده موشک  مشترک (JAGM) با استفاده از داده‌های این آزمایش حداکثر برد واقعی حسگرهای بخش هدایت و رهگیری موشک را که شامل دو حسگر موج میلیمتری و لیزر نیمه فعال می‌باشد،  مشخص خواهد کرد. برای این موشک که قرار است جایگزین موشک‌های مشهوری چون HELLFIRE, MAVERIK, TOW و BGM-114 گردد، بردی معادل ۱۶ تا ۲۸ کیلومتر در نظر گرفته شده است. به گفته شرکت لاکهید مارتین طراحی سر جستجوگر دوحالته جدید، با استفاده از تجربه موشک‌های‌ مشهور HELLFIRE که مجهز به سامانه لیزر نیمه فعال می‌باشد و موشک LONGBOW که از حسگر موج میلیمتری جهت رهگیری استفاده می‌کند، صورت گرفته است. 
ارتش آمریکا از هم‌اکنون بودجه‌ای ۶۵ میلیون دلاری را برای سه حالته کردن سر جستجوگر موشک به شرکت لاکهید مارتین اختصاص داده است. به گفته این شرکت، طراحی مدولار و معماری باز موشک JAGM به راحتی امکان توسعه این موشک را فراهم می‌آورد. 
وزارت دفاع آمریکا پروژه ساخت موشک هوا به زمین مشترک را از سال ۲۰۰۷ با هدف ساخت یک موشک نسل جدید با قابلیت نصب بر روی تعداد زیادی از پلتفرم‌ها آغاز کرد. انعطاف پذیری و هزینه پایین عملیاتی از ویژگیهای دیگری است که به عنوان ویژگی‌های این موشک در نظر گرفته شده است. طبق پیش‌بینی‌ها موشک هوا به زمین جدید تا سال ۲۰۱۶ عملیاتی شده و بر روی بالگردهای تهاجمی آپاچی و پهپادهای MQ-1C نصب خواهد شد.

سیدمحمدحسینی بازدید : 99 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

روسیه اعلام کرد در حال ساخت موشک بالستیک بین قاره‌ای جدیدی است که قادر به عبور از کلیه سامانه‌های دفاع موشکی موجود می‌باشد.

مقامات روسی مدعی شده‌اند موشک ۱۰۰ تنی جدید، قادر خواهد بود تا بر سامانه‌های دفاع موشکی آینده آمریکا که در فضا قرار خواهند گرفت نیز غلبه نماید.
  به گفته فرمانده نیروی موشکی روسیه، چندین نمونه اولیه از این موشک تا کنون مورد آزمایش قرار گرفته و در آخرین آزمایش که ۲۴ اکتبر صورت پذیرفت این موشک موفق شد با دقت بالایی هدف خود را در نزدیکی قزاقستان منهدم کند. وی همچنین تصریح کرد موشک جدید قرار است جایگزین موشک‌های بین قاره‌ای YARS و TOPOL-M شود.

از دیدگاه کارشناسان، ساخت موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید در برابر نصب سامانه‌های دفاع موشکی در اروپای مرکزی می‌باشد که تا کنون اعتراض‌های بسیاری را از جانب روسیه به دنبال داشته است. چنانکه فرمانده دفاع موشکی روسیه اظهارات ناتو مبنی بر نصب سپر دفاع موشکی برای مقابله با تهدید‌های ایران را بی اساس دانسته و اعلام کرده است که تنها موشک‌های موجود در زرادخانه روسیه از چنین ظرفیتی برخوردارند.

سیدمحمدحسینی بازدید : 116 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (1)

AIM-54 Phoenix

آموزش نظامی Military Training

این موشک های هوا به هوا، با بردی معادل 150 کیلومتر جزو دوربرد ترین موشک های هوا به هوا به شمار آمده و با کد AIM-54 و لقب فینیکس به معنای ققنوس شناخته می شود.

سیدمحمدحسینی بازدید : 82 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

از آنجایی که تنوع ترکیبهای انفجاری شناخته شده در عصر مابسیار زیاد است و هر یک از آنها از نظر قدرت ، سرعت ، پایداری و سایر ویژیگی ها  با هم متفاوت می باشند ، بجز تعداد محدودی ف اکثر انها در امور نظامی قابل استفاده نمی باشند، زیرا مواد منفجره ای می تواند در امور نظامی مورد استفاده قرار گیرد که شرایط حاکم بر مهمات نظامی و چگونگی مصرف و ذخیره سازی این مهمات با خصوصیات ان ماده مطابقت داشته باشد و مصرف آن برای اهداف نظامی امکان پذیر، ایمن ، کارا  و مقرون به صرفه باشد ، به همین دلیل مواد منفجره نظامی باید دارای خصوصیات زیر باشند :

سیدمحمدحسینی بازدید : 212 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)
 

يـكـى از اصول مهم جنگ ، (وحدت فرماندهى ) است و معناى آن به كارگيرى كلّيه نيروها تحت فـرمـانـدهـى واحـد اسـت ، بـه عـبـارت ديـگـر، ايـجـاد يگانگى در امر فرماندهى به هنگام انجام مـاءمـوريـت هـا، جـهـت هماهنگ كردن كلّيه فعاليت ها به سمت مشخص به منظور رسيدن به هدف يا اهداف از پيش تعيين شده را (وحدت فرماندهى ) گويند.

سیدمحمدحسینی بازدید : 75 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

مسولان داراپا به دنبال دوربینی بسیار پیشرفته‌تر از دوربین‌های دید در شب معمولی هستند که با سوار شدن بر روی کلاهخود و یا اسلحه سربازان، به این جنگجویان برای دید در تاریکی شب و هر نوع شرایط آب و هوایی کمک کند.

سیدمحمدحسینی بازدید : 65 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

يكى از عواملى كه به نوعى بر عمليات تاءثير مى گذارد و به پيروزى يا شكست نبرد كمك مى كند، (مشخصات محلّى ) است كه بايد به دقّت مورد بررسى و شناسايى قرار گيرد.

مشخّصات محلّى عبارت است از: مردم و امكاناتى كه در منطقه عمليات وجود دارند.

سیدمحمدحسینی بازدید : 101 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (1)
 

در این نوشتار با توجه به گستره پهپادهای بکار رفته توسط ارتش آمریکا در سطح جهان به بررسی انواع پهپاد های فعال آمریکا از سال 2006 تا کنون می پردازیم تا از هم اکنون با شکار بعدی سپاه در جنگ پهپادی آشنا شویم.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 455
  • بازدید سال : 3,941
  • بازدید کلی : 54,257