loading...
آموزش نظامی
سیدمحمدحسینی بازدید : 108 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

شرکت لاکهید مارتین، سازنده موشک  مشترک (JAGM) با استفاده از داده‌های این آزمایش حداکثر برد واقعی حسگرهای بخش هدایت و رهگیری موشک را که شامل دو حسگر موج میلیمتری و لیزر نیمه فعال می‌باشد،  مشخص خواهد کرد. برای این موشک که قرار است جایگزین موشک‌های مشهوری چون HELLFIRE, MAVERIK, TOW و BGM-114 گردد، بردی معادل ۱۶ تا ۲۸ کیلومتر در نظر گرفته شده است. به گفته شرکت لاکهید مارتین طراحی سر جستجوگر دوحالته جدید، با استفاده از تجربه موشک‌های‌ مشهور HELLFIRE که مجهز به سامانه لیزر نیمه فعال می‌باشد و موشک LONGBOW که از حسگر موج میلیمتری جهت رهگیری استفاده می‌کند، صورت گرفته است. 
ارتش آمریکا از هم‌اکنون بودجه‌ای ۶۵ میلیون دلاری را برای سه حالته کردن سر جستجوگر موشک به شرکت لاکهید مارتین اختصاص داده است. به گفته این شرکت، طراحی مدولار و معماری باز موشک JAGM به راحتی امکان توسعه این موشک را فراهم می‌آورد. 
وزارت دفاع آمریکا پروژه ساخت موشک هوا به زمین مشترک را از سال ۲۰۰۷ با هدف ساخت یک موشک نسل جدید با قابلیت نصب بر روی تعداد زیادی از پلتفرم‌ها آغاز کرد. انعطاف پذیری و هزینه پایین عملیاتی از ویژگیهای دیگری است که به عنوان ویژگی‌های این موشک در نظر گرفته شده است. طبق پیش‌بینی‌ها موشک هوا به زمین جدید تا سال ۲۰۱۶ عملیاتی شده و بر روی بالگردهای تهاجمی آپاچی و پهپادهای MQ-1C نصب خواهد شد.

سیدمحمدحسینی بازدید : 99 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

روسیه اعلام کرد در حال ساخت موشک بالستیک بین قاره‌ای جدیدی است که قادر به عبور از کلیه سامانه‌های دفاع موشکی موجود می‌باشد.

مقامات روسی مدعی شده‌اند موشک ۱۰۰ تنی جدید، قادر خواهد بود تا بر سامانه‌های دفاع موشکی آینده آمریکا که در فضا قرار خواهند گرفت نیز غلبه نماید.
  به گفته فرمانده نیروی موشکی روسیه، چندین نمونه اولیه از این موشک تا کنون مورد آزمایش قرار گرفته و در آخرین آزمایش که ۲۴ اکتبر صورت پذیرفت این موشک موفق شد با دقت بالایی هدف خود را در نزدیکی قزاقستان منهدم کند. وی همچنین تصریح کرد موشک جدید قرار است جایگزین موشک‌های بین قاره‌ای YARS و TOPOL-M شود.

از دیدگاه کارشناسان، ساخت موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید در برابر نصب سامانه‌های دفاع موشکی در اروپای مرکزی می‌باشد که تا کنون اعتراض‌های بسیاری را از جانب روسیه به دنبال داشته است. چنانکه فرمانده دفاع موشکی روسیه اظهارات ناتو مبنی بر نصب سپر دفاع موشکی برای مقابله با تهدید‌های ایران را بی اساس دانسته و اعلام کرده است که تنها موشک‌های موجود در زرادخانه روسیه از چنین ظرفیتی برخوردارند.

سیدمحمدحسینی بازدید : 116 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (1)

AIM-54 Phoenix

آموزش نظامی Military Training

این موشک های هوا به هوا، با بردی معادل 150 کیلومتر جزو دوربرد ترین موشک های هوا به هوا به شمار آمده و با کد AIM-54 و لقب فینیکس به معنای ققنوس شناخته می شود.

سیدمحمدحسینی بازدید : 83 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

از آنجایی که تنوع ترکیبهای انفجاری شناخته شده در عصر مابسیار زیاد است و هر یک از آنها از نظر قدرت ، سرعت ، پایداری و سایر ویژیگی ها  با هم متفاوت می باشند ، بجز تعداد محدودی ف اکثر انها در امور نظامی قابل استفاده نمی باشند، زیرا مواد منفجره ای می تواند در امور نظامی مورد استفاده قرار گیرد که شرایط حاکم بر مهمات نظامی و چگونگی مصرف و ذخیره سازی این مهمات با خصوصیات ان ماده مطابقت داشته باشد و مصرف آن برای اهداف نظامی امکان پذیر، ایمن ، کارا  و مقرون به صرفه باشد ، به همین دلیل مواد منفجره نظامی باید دارای خصوصیات زیر باشند :

سیدمحمدحسینی بازدید : 212 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)
 

يـكـى از اصول مهم جنگ ، (وحدت فرماندهى ) است و معناى آن به كارگيرى كلّيه نيروها تحت فـرمـانـدهـى واحـد اسـت ، بـه عـبـارت ديـگـر، ايـجـاد يگانگى در امر فرماندهى به هنگام انجام مـاءمـوريـت هـا، جـهـت هماهنگ كردن كلّيه فعاليت ها به سمت مشخص به منظور رسيدن به هدف يا اهداف از پيش تعيين شده را (وحدت فرماندهى ) گويند.

سیدمحمدحسینی بازدید : 75 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

مسولان داراپا به دنبال دوربینی بسیار پیشرفته‌تر از دوربین‌های دید در شب معمولی هستند که با سوار شدن بر روی کلاهخود و یا اسلحه سربازان، به این جنگجویان برای دید در تاریکی شب و هر نوع شرایط آب و هوایی کمک کند.

سیدمحمدحسینی بازدید : 65 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

يكى از عواملى كه به نوعى بر عمليات تاءثير مى گذارد و به پيروزى يا شكست نبرد كمك مى كند، (مشخصات محلّى ) است كه بايد به دقّت مورد بررسى و شناسايى قرار گيرد.

مشخّصات محلّى عبارت است از: مردم و امكاناتى كه در منطقه عمليات وجود دارند.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 493
  • بازدید سال : 3,979
  • بازدید کلی : 54,295